PROFIL |
|
Kirstinebjergskolens profil er Kreativ-Musisk. Vi vægter et højt fagligt niveau, som understøttes via skolens "kreative/musiske profil”. Kreativ fordi vi ønsker en skole, hvor alle fag og aktiviteter er præget af at være iderige, opfindsomme, innovative, nytænkende og skabende ud fra forskellige og gerne nye måder at vinkle tingene på. Musisk fordi vi ønsker en skole, hvor der er fokus på kunstneriske tilgange til alle fag og aktiviteter. Musiske tilgange til skolens indhold og udtryk er at styrke måden at tænke kunst, videnskab, drama, humanisme, musik og almen viden ind i måden at skabe læring og trivsel på. Mellemtrinselever opfører Hodja fra Pjort, maj 2019 Den kreative/musiske profil er fordomsfri over for det, der er anderledes. Vi har en skole, der tiltrækker det mangfoldige, også selv om det kan være fuld af modsigelser. Vi har en skole, der gerne er udfordrende og stiller krav til nytænkning, nysgerrighed, generøsitet og vilje til åbenhed. Baggrund Kirstinebjergskolen blev dannet ved en stor skolestrukturændring i Fredericia i 2012. Skolen dækker midtbyen og den nordlige del af Fredericia og består af 4 afdelinger (3 basisafdelinger for elever fra 0.-6. klasse) og en overbygningsafdeling (elever fra 7.-9. klasse), beliggende på matriklerne Bøgeskovvej, Høgevej, Indre Ringvej og Havepladsvej. Kirstinebjergskolen er den største af skolerne i Fredericia og har ca. 1670 elever og 200 ansatte. Skolen ledes af en ledelse, der består af en distriktsskoleleder, 4 afdelingsskoleledere, 3 afdelingsledere og 3 pædagogiske afdelings- og fritidsledere. Ledelsesteamet er et overordnet team, der sammen arbejder ud fra skolens fælles værdier og målsætninger.
|